French - English translation in context

La décarbonatation et la désuifuration d'une fumée de combustion 1 est effectuée par mise en contact dans l'unité C1 de la fumée de combustion avec une solution aqueuse (4) comportant de la N, N, N ', N ' -Tétraméthylhexane - 1, 6 - diamine.

The decarbonation and desulfurization of a combustion fume (1) is carried out, in the unit A, by placing the combustion fume in contact with an aqueous solution comprising N,N,N',N'-tetramethylhexane-1,6-diamine.

technology and technical regulations - wipo.int
Le matériau satisfait également les exigences de la FAA en ce qui concerne des essais d'émissions de fumée de combustion verticale et des essais d'émissions de fumées toxiques.

The material also meets FAA standards regarding vertical burn, smoke emissions tests, and toxic fume emissions tests.

wood industry - wipo.int
Ce produit peut également enlever des composants nocifs tels que la nicotine de la fumée de combustion de produits de tabac.

This material will also remove noxious compounds such as nicotine from the smoke stream of lighted tobacco products.

food technology - wipo.int
L'invention concerne une plante du genre Nicotiana, ayant une teneur réduite en carbonyle dans la fumée de combustion de la plante.

It is intended to provide a plant of the genus Nicotiana with a reduced content of carbonyls in plant combustion smoke.

natural and applied sciences - wipo.int
Le procédé consiste également à introduire le gaz de fumée de combustion dans un réacteur de torréfaction et/ou un refroidisseur.

The method also comprises introducing the combustion flue gas into a torrefaction reactor and/or a cooler.

oil industry - wipo.int
De cette façon, les courants de fumée de combustion peuvent être traités pour extraire les SOx et les métaux lourds, tout en isolant les courants de sous-produits utiles d'acide sulfurique ainsi que de solides pour récupérer les métaux lourds.

In this manner, combustion flue gas streams can be treated for the removal of SOx and heavy metals, while isolating useful by-products streams of sulfuric acid as well as solids for the recovery of the heavy metals.

technology and technical regulations - wipo.int
L'incinérateur polyvalent de l'invention assure une combustion complète des déchets et peut assurer le recyclage de la fumée de combustion et/ou des produits de frittage et/ou des oxydes métalliques ou des métaux précieux présent dans les scories.

The whole set incinerator of the present invention makes the waste combusting completely and can recycle the combustion smoke and/or sinter and/or metal oxides or precious metals in the slag.

mechanical engineering - wipo.int
Un exemple de procédé permettant de torréfier une biomasse consiste à utiliser un catalyseur d'oxydation afin de brûler un gaz produit par torréfaction, et produire de ce fait un gaz de fumée de combustion.

An example method for torrefying biomass comprises using an oxidation catalyst to combust gas produced by torrefaction, and thereby produce combustion flue gas.

oil industry - wipo.int


Millions of translations categorized by activity in 28 languages