French - English technical dictionary

facteur de tolérance
tolerance factor
economic analysis / economic analysis - iate.europa.eu acta.es
Le facteur de tolérance du glucose peut être isolé d'un extrait de levure de bière autolysé par fractionnement séquentiel sur Séphadex G-75, Biogel P-6, Biogel P-2, pour produire un facteur purifié de tolérance du glucose.

The glucose tolerance factor can be isolated from autolyzed brewer's yeast extract by sequential fractionation on Sephadex G-75, Biogel P-6, Biogel P-2, to give a purified glucose tolerance factor.

technology and technical regulations - wipo.int
Un facteur de tolérance d'arrêt du noeud est établi pour au moins un noeud dans l'environnement de stockage informatique.

A node down tolerance factor is set for at least one node in the computing storage environment.

information technology and data processing - wipo.int
Le facteur de tolérance du glucose ci-décrit réduit la teneur en sucre dans le sang chez les mammifères et est dérivé de la levure.

A glucose tolerance factor which reduces blood sugar in mammals and is derived from yeast.

technology and technical regulations - wipo.int
La formulation nutritionnelle comprend des quantités efficaces et diététiquement acceptables de chrome FTG (facteur de tolérance du glucose) et de L-Glutamine qui ont un effet positif sur la régulation du poids des animaux et la diminution de la glycémie.

The nutritional formulation includes effective and dietary acceptable amounts of glucose tolerance factor (GTF) chromium and L-Glutamine that are beneficial in controlling animal weight and reducing blood sugar levels.

food technology - wipo.int


Millions of translations categorized by activity in 28 languages