English - French technical dictionary

headwind
vent de face
air and space transport - techdico
At a strong headwind, an operation is shifted to a headwind mode to stop the driving of the blowers (7, 8) and allow them to be naturally rotated by headwind (R).

En cas de fort vent de face, le fonctionnement est commuté en mode de vent de face, afin de stopper l'entraînement des souffleries (7, 8) et de leur permettre d'être mises naturellement en rotation par le vent de face (R).

mechanical engineering - wipo.int
Headwind (R) is detected based on the deviation between the detected rotation speeds of motors (11, 12) for driving blowers (7, 8) and a target rotation speed.

Un vent de face (R) est détecté sur la base de l'écart entre les vitesses de rotation détectées de moteurs (11, 12) d'entraînement de souffleries (7, 8) et une vitesse de rotation cible.

mechanical engineering - wipo.int
Air streams (R1) by the headwind (R) flow through a duct (3) to ensure an air volume passing through a heat exchanger (6) and radiation fins (9).

Des courants d'air (R1) induits par le vent de face (R) circulent à travers une conduite (3), afin d'assurer le passage d'un certain volume d'air à travers un échangeur thermique (6) et des ailettes de rayonnement (9).

mechanical engineering - wipo.int
In another example, the airborne vehicle is controlled based on the characteristics to reduce headwind or increase tailwind, and substantially reduce a carbon footprint of the aircraft.

Selon un autre exemple, le véhicule aérien est commandé sur la base des caractéristiques pour réduire le vent de face ou augmenter le vent arrière, et pour réduire sensiblement l'empreinte carbone de l'avion.

mechanical engineering - wipo.int
headwind
vent de face
air and space transport - acta.es

English - French translation in context

not more that 50 % of the reported headwind component or not less than 150 % of the reported tailwind component; and

pas plus de 50 % de la composante de face du vent signalée, ni moins de 150 % de la composante arrière du vent signalée; et

general - eur-lex.europa.eu
not more than 50 % of the reported headwind component or not less than 150 % of the reported tailwind component; and

pas plus de 50 % de la composante de face du vent signalée, ni moins de 150 % de la composante arrière du vent signalée; et

general - eur-lex.europa.eu
not more than 50 % of the headwind component or not less than 150 % of the tailwind component

pas plus de 50 % de la composante de face du vent, ni moins de 150 % de la composante arrière du vent

general - eur-lex.europa.eu
not more than 50 % of the reported headwind component or not less than 150 % of the reported tailwind component.

pas plus de 50 % de la composante de face du vent signalée, ni moins de 150 % de la composante arrière du vent signalée.

general - eur-lex.europa.eu
not more than 50 % of the headwind component or not less than 150 % of the tailwind component; and

pas plus de 50 % de la composante de face du vent, ni moins de 150 % de la composante arrière du vent; et

general - eur-lex.europa.eu
The airborne unit (20) also calculates the headwind and crosswind for each runway in both directions at the airfield using the received wind conditions and runway information stored in the database (26).

L'unité de bord calcule également le vent debout et latéral pour chaque piste, dans les deux directions, sur le terrain d'aviation, à l'aide des données relatives au vent et aux informations concernant la piste stockées dans la base de données.

air and space transport - wipo.int


Millions of translations categorized by activity in 28 languages